Pollen pollen pollen!



Vad härligt det är grönt ute!
Fåglarna kvittrar, eller snarare skränar eftersom vi har fiskmåsar på taket.
Det är varmt och skönt och jag skulle gärna gå på picknick idag.
Sitta i gröngräset!

Men det finns ett aber i det hela... detta gräspollen!
Så nu är vi här igen. Snorig, tung i huvudet och kli ögonen! 
Härliga sommar. 

Det är tur det är övergående. Snart är det borta tills nästa omgång pollen kommer som jag inte tål.
Allergitabletterna gör mig bara trött. Hjälper ibland och ibland inte som idag.

Å vilket fånigt inlägg. Det tycks som om jag fastnat i fåniga inlägg. Inte en tanke bakom alls. Bara skriva på och skriva på om inget alls. Känns inte precis som en härlig sommarvals. 

Fiskgrytan luktar illa... matlagning som jag tyckte om förr har blivit till en mardröm. Kanske dags att plocka fram en av alla mina drygt hundra kokböcker för att hitta tillbaka. Eller inte? Sluta äta? Tror inte ens jag orkar läsa. Hur sjutton kan man häva i cocosmjölk i fiskgrytan! Suck.... kom just på att jag glömt hela härligheten på spisen.

Tror jag går och drar täcket över mig, väck mig till hösten. 

Förhoppningsvis vaknar jag till liv igen med roligare eller rent av viktigare tankar än dessa jag åstadkom idag. 








Kommentarer

  1. Allergi är INTE roligt! När man ska njuta som bäst, får man stanna inne och pausa ett tag.
    Ligga och blunda, så ögonen lugnar ner sig.
    Så kan det vara från feb-nov, trots allergitabl regelbundet. Men man vänjer sig vid allt, och tycker att den behövliga vilostunden mitt på dagen, är guld värd ibland.....för då kan ju mannen diska!!
    Inget ont som inte har något gott med sig!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort