Ilandsvardag med guldkant





God morgon världen här kommer jag, trött, överkörd av en ångvält men med ljusa minnen bevarade. Kanske blev inte allt rätt, kanske blev en hel del rätt och en hel del bra! Roligt var det och känslan av att stå där framme mitt i en kör och se publiken! Inte tvärtom som det varit under många år. Innan jag fann kören. Jag känner lyckan inom mig, lyckan att ha hittat ”hem”.

Oron blåste bort med vinden och tog sig långt bort från mig. För allra första gången gick jag in i konserthallen tillsammans med de andra utan att förvänta mig att himlen eller att ruttna tomater skulle ramla ner över mig. Jag fixade det som jag trodde var omöjligt. Jag gjorde det! Jag vågade och jag njöt av varje sekund. Ibland föll det, men min tanke var bara skit i det och gå vidare… sekunder av fall gör inte så mycket. Var kom den överraskande styrkan ifrån? Tomater som omvandlats? Ja, vem vet. Den fanns där och jag vågade titta på publiken, jag kröp inte in i väggen och gömde mig. Jag vågade. För några år sedan skulle jag inte ens vågat utföra koreografin, jag skulle känt mig fånig och förväntat mig röster som säger det där ska du inte gör för du kan inget. För den som känner mig, som vet vem jag är, förstår att varje steg jag tar är som att bestiga motstridiga bergsväggar. Frågan är varför jag gör det nu? Nej, jag ska inte fråga mig det nu, jag ska bara gå vidare. Försöka våga mer steg för steg. Utan att tänka, för visst var det så, jag ska inte tänka så mycket bara göra det! Det blir nog lättare då. För mig. 

Ja det var dagens i-landsinlägg. Bara en helt vanlig dag i mitt liv... inga djupare funderingar. Just idag ska jag nog avstå från dem. 






Kommentarer

  1. Så klart! Man ska inte tänka, man ska bara göra. Det måste jag komma ihåg.
    (U-B)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart, det är lättare då... lovar jag övar ständigt på att låta bli att fundera när det inte behövs.

      Radera
  2. Alldeles, alldeles underbart.. när man kliver ut och struntar i andras eventuella bedömningar och hänger sig och har kul.. härligt!
    Kramen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort