Jag funderar på...



Varför jag använder GULT! Jag tycker inte om gult... jag tycker faktiskt inte alls om dessa bilder. De bara kom till mig. Jag är inte ens vän med dem. Den översta till höger, den skulle jag försöka få proptioner på så jag drog linjer efter alla konstens regler och NU känns det inte som JAG. Den trehövdade kvinnan (nej så illa är det inte, de är väl bara tre personligheter i EN känns bara FÖR GUL, FÖR RÖRIG. Kvinnan i högra hörnet! Ingen aning om varför den blev så... fick väl en släng av att jag skulle testa kroki och fegade ur eller något liknande... där blev det för mycket gult igen. Maken bli galen på alla mina kvinnobilder. Nästan så jag förstår honom. Måttet rann över när jag försökte mig på kroki! Vad vill han ska jag teckna män istället? Det roar inte mig. Jag kan inte, de ser oftast ut som tomtar i vardagskläder. Eller än värre, vill han se män som ätpinnar med knopp upptill? Ungefär så känns det att teckna av män. Jag har liksom inte bilden i huvudet av dem. Just nu är jag bara arg. Arg på allt vad bilder heter, bakgrunder, män, kvinnor ja allt... jag funkar inte alls. Det har låst sig. Finito!! Låter jag desperat? Jag är nog det. Minst sagt. Jag borde ta ett djupt andetag och lägga mig ner på golvet och fullfölja allt jag förutsatt mig. Det går bättre imorgon. När jag inte är ARG längre. Å bilderna, tja jag kanske blir vän med dem en dag trots allt. SÅ känner någon för att sända en uppmuntrande tanke blir jag nog strålande glad igen. Även om jag är arg så skulle jag med glädje vilja läsa JUST DIN analys av mina bilder, vad säger dessa om mig? Jag är nyfiken.

PS. Jag ska lugna ner mig NU.

Kommentarer

  1. Hmmm. gult, intressant!
    Som du säkert känner till vid det här laget är jag lite insnöad i den andliga delen som (ibland föraktfullt) kallas för New Age. Jag gör också yoga, kundalini (du får googla själv om du är intresserad av att veta vad den står för) Kundalini är inte bara en yogaform utan där ser man människan holistiskt och vurmar för vår chakran.
    Och gult...
    den här länken kanske kan ge dig en vink :
    http://www.twice.se/chakra-solar-plexus.html

    Är heller ingen "gul människa" föredrar grönt och gärna lite rosa (men inte för mycket...)
    Tycker dina teckningar är fina, och vem vill måla karlar? Inte ens Carl Larsson eller Zorn var intresserad av dem ;)
    Kramen och hoppas du mår lite bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska googla :) Jag inte konstigt jag fick utbrott, mår skit, ont i halsen, hosta å så går jag och dansar... hm... skulle inte gjort det. Nej, vem vill måla karlar? Inte jag i alla fall. Jag är tokig rött, rosa, svart, lila men har svårare för gult, orange, brunt och blått... Min bok med damer börjar ta form. Den blir väl klar med tiden. Kramar tillbaka!

      Radera
    2. Ser verkligen fram mot "damboken".
      Blått kan i vissa fall vara rätt ok, men håller för övrigt med om färgerna. Skit att vara förkyld, peppar peppar... förresten läste jag i ortstidningen nu i morse att pollensäsongen har börjat. Kan det vara en släng av den, tro??
      Krya på dig nu, kramen!

      Radera
    3. Nä du, det blev kräksjuka, hosta, slem i halsen... ska jag räkna upp allt? Jag mår inte bra alls. Räker det liksom inte med hosta??? Jo jag har hört att pollensäsongen börjat, kan vara lite av det med. Men borde inte vara så då jag mest reagerar runt midsommar när gräset blommar. Tack ska krya på mig fort för detta har jag varken tid eller lust till.

      Radera
  2. Hon du gjorde symmetriskt är inte lika äkta som de andra typ, hon är mer stel. De andra är mer drömmande och mysiga, hon är mer som att polisen tar foto för att hon är arresterad ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej Anna!!! Kul att du är här. Jag håller verkligen med dig, hon ser ut som ett passfoto eller något sådant - men det var samtidigt lärorikt att måla på det viset. Kram!

      Radera
  3. Vet du... lita på processen, bli inte galen utan lär dig och skapa nya konstverk. Banka inte på en konstnär som du, önskar att jag kunde måla i närheten. Jag tycker en analys görs bäst över en fika och i ett samtal.. den kanske vi ska ta nån dag istället.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör vi... vi tar en fika en dag. Just nu är jag SJUK!!! Kul åkte på kräksjuka igår kväll... och är väldigt hostig idag. Men jag är snart på benen igen har inte lust att vara sjuk! Du får bestämma dag, eftersom du jobbar och jag är levnadskonstnär ;)

      Radera
  4. Visst är det galet frustrerande och samtidigt rätt häftigt att skapa grejer man inte är sams med ibland! En sak jag lärt mig, även om det låter slitet, är att de där som ser ut som återvändsgränder kan vara precis just det som leder vidare ibland. Jag brukar stuva undan det (i mitt fall är det texter) och låta dem ligga och grotta till sig ibland.
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är frustrerande och häftigt samtidigt, tankarna runt bilderna, stunden när jag gjorde dem osv... allt blev lite för mycket. Men som du säger det brukar fungera att lägga undan så blir blicken och tanken en helt annan efter ett tag. Jag brukar göra som du med texter, lägger undan dem ett tag. Kram och hoppas du fick en fin helg.

      Radera
  5. Allt kan inte bli perfekt - alltid! Något får lov att vara lite fult, lite skevt, lite annorlunda. Hur ska vi annars kunna utvecklas? Fortsätt du med ditt ritande, snart så får fram något du gillar!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du Karin, det har du så rätt i för idag gjorde jag en som jag blev nöjd med. Men nu saknar jag målarduk så jag måste åka och köpa ny. Kramar1

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort