En stig av hjärtan att följa, vad leder den till?





Följ stigen av hjärtan och den leder till drömmar, svindlande höjder. Vänder du ansiktet mot himlen ser du mjuka tussar som speglar av hjärtan.
Försiktigt nu. Gå sakta, stanna vid det turkosa hjärtat.
Blunda och se det inom dig. 
Vad vill du se?
Ett spegelblankt hav? En båt i fjärran? En kopp nybryggt kaffe?
Jag hoppas dina drömmar i hjärtat ser precis ut som du vill se dem.

Det lila doftar lavendel och viol.
Vila lite här.
Här kan du stanna en stund. Låta alla dofter i sommaren ta emot dig.
Låt dem vagga dig sakta framåt.

Det gula är solen, solen i våra liv. Som värmer och stärker frusna själar.
När du följt den svindlande stigen av hjärtan på betongplattor kommer du fram till det underbara.

Så öppnar du dörren in till ett av jordens vackraste, finaste caféer. 
Du kan inget annat än njuta av en kopp kaffe och den allra ljuvligaste hallonpannacottan på cheesecakebotten. Ett sagocafé att drömma sig bort i. 

När jag steg in här för en tid sedan fann jag min drömplats på jorden. Här bland pasteller, gamla bord, gungstolar, fantastiska bakverk och saker i det oändliga övervann jag åter en del av mig själv. Att våga sitta och njuta bland andra. 



Ligger utanför Norrtälje.

Kolla försäkerhets skull när de har öppet och hur du åker dit. Det kan man göra här Drömkåken

Det här är bara ett måste om du har vägarna förbi! Och nej, jag får inte betalt för att skriva om dem. Jag vill bara att fler ska upptäcka denna pärla!
Precis som jag gjorde i sommar. 







Kommentarer

  1. Tänk vilka smultronställen det finns. Bara skylten lockar till besök!
    Ha det bra
    kramen!

    SvaraRadera
  2. Å så vackert skrivet.. jag bara ryser. Underbart och härligt.. och vi har samma favoritcafé, jag upptäckte det av en slump för ett år sen. Jag och några vänner ska dit i September igen, igår var jag där i fem timmar.. Den dag jag använder bilden och skriver om den är det ok att jag länkar till dina tankar kring samma hjärteväg.
    Kramar från Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är självklart Liv, visst får du länka! Å vad härligt att åka dit med vänner. Hoppas ni får det riktigt trevligt i September.

      Radera
    2. Å vad jag blev glad att du gillade texten!! Det glömde jag ju säga ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort