Kryddträdgården ger mig lust



I år har jag fixat mig en kryddträdgård. Meningen är att använda kryddorna i matlagningen, det ska nog gå. Balkonger kan vara rätt trista och i synnerhet är balkonglådor rätt tråkiga. Vi köpte svarta. Igår fick jag för mig, inspirerad av Mynta (länk nere till höger, till denna inspirerande kvinna.. men jag tror hon kommit av sig lite med bloggandet) så fick jag fram några stenar och akrylfärg. Målade på lite hjärtan och text. Jag har gjort fler. Envis som jag är fick jag för mig att sitta på balkongen. Det var riktigt mediativt att måla stenar, men kanske inte i full blåst och skugga. Vilket ledde till att: halsen känns som sandpapper, händerna är iskalla och inte hade jag vett att sätta på mig tröja och strumpor! Är det sommar så är det oavsett väder. Vad dum jag kan vara ibland! Faktiskt riktigt dum denna gång. 

Men måla gillar jag. Det var länge sedan jag tog i en pensel. Det har mest blivit sång och ord de senaste åren. Det är kanske dags att komma igång igen, bli mer kreativ även inom detta område. Kanske det går att göra något dekorativt som bakgrund till mina kryddor! Ja varför inte en parad av människor? Eller en massa hjärtan? Känner att jag börjar få hela hjärnan full av knasiga idéer! Noter, klart noter, sångtext?? Hm.. en kombination av allt så slipper jag tappa lusten när jag tillverkat den femtielfte människan. 

Vet ni vad?
Ibland blir jag bara så trött på min lust och mina påhitt! För alltid alltid kommer det något annat emellan. Så de blir inte av. Ibland funderar jag faktiskt på att flytta, ensam, då ni då skulle jag får massor gjort 
Tror jag. Eller kanske inte? 

Nu ska jag påbörja middagen, ni ser! 
Nu kom den emellan också...

men det var roligt att måla stenar. 

och flytta ska jag en dag. 





Kommentarer

  1. Odlar kryddor är rätt spännande. Men jag har så svårt att nypa av bladen... tycker synd om mina "bebisar" :D
    Har mynta i en kruka och trots att den bara petas undan under vintern så ploppar det upp små gröna blad varje vår. Men jag får se upp, sniglarnas favorit.
    Gillar timjan, den doftar så gott på kvällen, ger vackra blommor på försommaren och så är den jättegod.... timjan har jag både på friland och i kruka... så där kan jag nypa lite blad emellanåt;)
    Lycka till med odling och måleri!
    kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja det är verkligen svårt att nypa blad, men det sägs att de växer mer ju mer man nyper av... min lavendel har bara tre ynka blommor, får hoppas den tar sig. Vill att det ska dofta - trots att jag är överkänslig mot just lavendel kunde jag inte låta bli.

      Radera
  2. Läste i en annan blogg, där kvinnan också hade många ideer på gång, men där resultaten blev färre än idéerna.
    Hennes man kallade kvinnan vid ett tomtebloss!
    Jag tyckte det var fint, för visst måste det lysa om en, när man kommer på en fantastisk idé.
    Kram Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort