Ett meningslöst inlägg bara för att....




Det här inlägget känns som en utfyllnad! Jag vet inte om jag vill skriva. Jag vet inte vad jag ska skriva om. Kryddorna? Om vegetarisk mat på en restaurang i Stockholm Söder? Om vad? Idag bjöd inte mitt Söder på något att skriva om. För ovanlighetens skull var det lugnt. Inte ens en tiggare med pappmuggen i högsta hugg slängde sig framför mig, ingen uteliggare absolut inget alls hände. Märkliga Söder, ibland blir jag så upprörd över dig och allt som händer, men idag? Det var sol, det var varmt och folk rörde sig i sakta mak framåt och bakåt och hit och dit. Jag förstår inget alls. Kanske lika bra att skriva om kryddor istället? Eller om lunchen som var väldigt god. Jag vet inte ens om jag vill skriva som sagt. Ibland så tar det bara stopp. Det blir inget vettigt sagt denna kväll. Inte alls... jag förstår inte vad som händer. Jag brukar inte sakna orden! Om jag nu saknar orden är det kanske dags att byta stadsdel, undersöka en del av Stockholm som jag inte känner till. Även om jag bott här hela mitt liv så har jag inte varit överallt. Börja på ett nytt projekt, ja varför inte. Ta en stadsdel i taget... se vad jag hittar. Vad gömmer sig bakom alla fasader, alla människor som springer och går vilka är dom? Jag tror jag måste göra en undersökning. För att hitta något att skriva om. Först tar jag semester... en stund från mig själv.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort