Min process i bilder



Det började med en bild av en dam i en soffa. 
Fortsatte med två till och en palm i kruka. 
Växten för att väga upp tomheten i högra hörnet. 
Här hade jag redan fyllt i min blyertsskiss med svart permanent penna.





Att sätta färg är inte så lätt. 
Det får växa fram.
Men rödhåriga skulle damerna vara. Det är liksom mitt enda val.
Om det inte blir brun eller svarthåriga. 
Inget ont i blonda. Men det är som om när jag försöker på mig att
måla blonda kvinnor så tappar de alla energi.





Två bilder som visar färgens tillväxt. 



Klar, tror jag. Men man vet aldrig. 


(PS. Mina bilder stannar här.) 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort