Opera show på hotell Kristina i Sigtuna en skimrande augustikväll 2013







Det var en av alla skimrande magiska fantastiska sommarkvällar som bara kom till mig sommaren 2013. Nu när september mörkret och den kalla klara luften börjar smyga sig in är det härligt att tänka på allt det jag upplevt denna sommar som är en av de bästa någonsin i mitt liv. När plötsligt möjligheten infann sig att få göra en massa roligt var jag inte den som kunde stå emot. Den här gången bar det av mot Sigtuna och hotell Kristina för att lyssna till The Diamonds med gästartist och pianist. 

Resan i sig är inte så lång och vi hann stanna till och äta. Kan jag knappast rekommendera resturangen på Arlanda Stad, den restaurangen lär inte få besök av mig igen. Men så är det man lär så länge man lever och vem vet någon annan kanske tycker den är fantastisk. Jag är inte den som har riktigt koll på väderträck och hur långt det är hit och dit, så naturligtvis i vanlig ordning hade jag fått för mig att Sigtuna låg söderut och att det var minst den dubbla vägen dit än vad det var i verkligheten. När ska jag lära mig? Vi kom kan vi säga i väldigt god tid. Att checka in höll på att orsaka hjärnskakning och panik hos mig då jag snubblade i vanlig ordning på tröskeln till hotellet for in och lyckades snubbla en gång till på min make! Sicken tur att jag i alla fall har balanssinne, nu när min inre gps går totalt fel. 

För att fördriva tiden fram till att showen började så var det fika i resturangen. Vi hann i alla fall hälsa och byta några ord med Rita och Linnea innan det var dags för dem att börjar jobba. Jag och maken drog ner på byn. Sigtuna är väldigt fint, det är mysigt att gå där och vi drogs ner till hamnen. Där vi satt ett bra tag i blåsten. Tankarna om båt kom upp, men men... ja om vi haft så nära till sjön så.

Nu var det så att detta blogginlägg skulle handla om showen, men jag är som jag är och hoppar hit och dit i handlingen. Men jag kommer dit snart. Ska bara tänka lite. Undertiden jag tänker så ska jag gå en runda i mitt hem. Dricka lite te och äta operakarameller ;) Detta var väldigt viktigt att lägga till handligen? Eller inte?

Men nu ska det bli show här. En magisk fantsastisk underbar show som gav många skratt och många njutningar. Hej på er!! Ni var underbara alla fyra. Jag hade roligt och jag hade roligt!! Kanske blev det lite mycket vin men vad gjorde det. Hej till körkompisarna som vi inte visste skulle komma. Det var roligt att se er. Synd bara att vi inte hamnade vid samma bord under showen och maten. 

Men vi ska kanske börja med maten - och varför tog jag nu inte med mig menyn? Ja, sådan är jag ibland samlar jag på mig hur mycket information som helst och andra gånger så glömmer jag det, kan jag få skylla på vinet denna gång? Det var en fantastiskt god middag! Jag är så glad att det var buffé så jag kunde lätt utesluta det som innehöll laktos. Tack hotell Kristina för en god middag. Tack till er som vi delade bord med ni gjorde vår kväll till en fin stund. 

Å showen!!! Vad ska jag skriva nu en massa superlativ på rad?
Hur många finns det utan att jag upprepar mig i oändlighet? 

MAGISK FANTASTISK ROLIG SKIMRANDE ROGIVANDE NJUTNIGSFULLT

När ni kom in utklädda till snickare! Det var obetalbart roligt. Som vanligt lyckades ni lura mig att glömda ting var inplanerat i showen! Ni är fenomenala på att få mig att tro att allt ingår i showen även när det är lite bortglömt.

Jag kan inte annat än bli glad när jag fick höra så många av mina favoritlåtar! Bla ur Sound of Music och Carmen. Underbart!!! Härligt!!! Vad ni är fantastiskt bra!! Alla fyra! 

Jag är djupt imponerad över alla klädbyten. Hur fixar ni det? För mig ett mysterium som inte ens kan dra upp ett blixtlås i klänningen bak!

 Mörkret föll över oss över innan den magiska kvällen fick sitt slut. Det gick alltför fort. Får ni chansen att se The Diamonds uppträda ta den! Jag lovar ni kan inte annat än tycka om dem. 



Rita Saxmark och Linnea Sallay




Rita Saxmark som Carmen


Peter Tornborg och Linnea Sallay


Tusen tack för denna show/kväll som jag bevarar i djupet av mitt hjärta! 
Tack för att ni finns och sprider glädje omkring er, kramar från mig! 

Mer information om The Diamonds bla hittar du här:  Rita Saxmark

Kommentarer

  1. Vad roligt.. skrev just nu ett inlägg...och håller med dig. Alla dessa sidospår. Skulle bara prata böcker å så kom jag in på min makes litterära ointresse..
    Vad kul att showen blev lyckad, det är så trist är man för förväntningar grusade av dålig show eller om man fått en dålig plats eller liknade som förstör helhetsupplevelsen.
    Ha nu ett skönt veckoslut och en härlig och solig helg!
    kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste att det skulle bli bra ;) Jag har sett dem flera gånger och Rita tror jag 8 gånger... om jag räknat rätt.. hon är min sånglärare.

      Radera
  2. ursäkta...såg att jag klantat till det i förra svaret.
    vet inte vad - är för förväntningar -är men det skulle nog stå- när man får förväntningar-
    *suckar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det inte ens Susanne!!! Läser alltid så fort så jag brukar missa misstagen ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort