Att vara kvinna i Sverige är kanske inte alla gånger lätt men troligen lättare än på många andra ställen i världen.

Ja vad var det nu som gjorde mig så upprörd? Jo, en manlig författare uttalar sig i tevesoffan om avvinkandet av Obama. Det är väl självklart att man vinkar av gäster eller det kanske inte är det? Eller beror det på vilken hand som vinkar? Man kanske inte säger adjö alls? Inte om man är kvinna! Det visar bara hur pinsamt och eländigt detta besök var, framstår som rena prinsessbröllopet i dina ögon!!! Jaha... men det var väl det vi visste redan? Att det var en förlängning av senaste prinsessbröllopet, eftersom det enligt den manliga författaren var fel händer som vinkade och gjorde hela besöket till ett sagoskimrande prinsessbröllop utan allvar. Men snälla du! Vad menar du egentligen? Är du bara avundsjuk för att det var 6 stycken kvinnliga ministrar som fick vinka av Obama. Oss emellan så tror jag Obama uppskattade det tusen gånger mer än att se din hand vinka!

Avsikten med de kvinnliga ministrarna var att påvisa att den svenska regeringen har fler kvinnliga anställd än män. Det kanske var det som gick uppför dig, att mannen är i minoritet även där. Ja stackars stackars Sverige ska styras av kvinnor som är pinsamma och inte kan vinka! Det är verkligen synd om dig som är man. Trampade de dig kanske på svansen? Det måste ha gjort väldigt ont eftersom du på bästa sändningstid en helt vanlig vardag sitter i den bekväma tevesoffan och uttalar dig om att kvinnor inte duger! De duger inte ens till att vinka. Men det visste jag nog redan. Att jag som kvinna duger till att föda, laga mat och städa! Sköta markservicen till män som vill framåt, för just de är viktigt. Du är man och då ska du på min och andra kvinnors bekostnad ta för dig. Fast oss emellan du vet nog att jag som kvinna är den starke av oss. Jag tror inte du skulle ha en chans mot mig! Om du tog den! För jäklar anama vad jag kan vinka med mina armar - de är rena kvarnvingarna! Så se upp! Nästa gång Obama kommer på besök då ska det vinkas från alla kvinnliga armar som Sverige kan uppbringa. Trots att du i och med ditt uttalande har nedvärderat oss kvinnor i Sverige så känner jag mig starkare än någonsin. Jag vet nämligen en sak du inte vet, jag behöver inte lyssna på sådana som du. Men tack för att du gav mig ett ämne att skriva om, det är alltid trevligt med uppslag. Du vet även om jag är kvinna kan jag köra fast i orden och då behövs det män som du.

Eftersom jag är så egotrippad och dessutom kvinna så symboliserar jag hela denna text med ett egofoto!



Å ingen ska komma och säga att jag inte kan vinka ;)


(om nu någon mot förmodan tycker att jag vinklat detta till ett vinkinnehåll så var det avsiktligt)

Kommentarer

  1. Ha ha! Vad roligt! Hade varit på stan idag och handlat. Lastade på cykeln... och där på andra sidan trottoaren gick min goa arbetskamrat.
    Och jag vinkade! Så till den milda grad att en dam bakom mig höll på att bli så att säga ...avvinkad. Men hon skrattade bara (tack och lov) Sedan berömde hon mig för min blommiga cykelkorg. Jag berättade att jag fått inspiration i Köpenhamn där alla tycks smycka sina hojar.
    Tänk vad lite det behövs... bara en liten vink;)
    kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAAAAA!!!!! Vad härligt!!! Vi ska vinka på eller hur????

      Jag vill också ha en blommig cykelkorg!!! Får nog se till att fixa en... till sommaren!! Studierna får sig ett slut de med....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort