Höstliv


Utanför står träden gula, en skata petar in mat i balkongräcket, solen lyser svagt genom molnen! 

Så nu har jag varit tillräckligt poetisk för idag. 
Det känns så där klyschigt att beskriva sin omgivning. Kan ta det så här istället. 

Under mig en rosa dyna, chockad i färgen, hård bordsyta. Till höger min kalender med fjärilar och en kvinna. En röd penna. Kaffekopp som är halvfylld. Datorn under mina fingrar. Vardagsrealism? Möjligen är det så det är. 



Häringe. 
Här är det fint att gå. Om man nu inte gör samma misstag två gånger och förirrar sig in på ridvägen! Vi kan komma överens om att det var dumt. Inte för att det finns hästar där, utanför att marken var mycket blöt.  Ogåbar om man säger så. 



Det här är Fabriken i Sparreholm.
De säljer kläder bla.
Lite som det där andra berömda stället neråt landet. 
 När jag står här, väntandes på maken.
PLIIIIING!
Ett sms trillar in från en körvän som just då befinner sig i Stockholm. 
Titta vad jag hittat skriver hon.
Där på bilden är MIN KAPPA
I KUDDFORM!!!
Min kappa är köpt här på Fabriken. 
Snacka om synkronisering. 
För egentligen hur stora är oddsen att jag återvänder till Fabriken samtidigt som kuddarna hittas?

Kappan ja den syns på min profilbild!



Boken ovan är bevis nog på att allt inte är slump!

Tyvärr finns den inte att få tag på längre, vilket är jättesynd!








Kommentarer

  1. Det är bra att städa bort det gamla och förnya sig ibland!
    Orden skulle jag gärna ta till mig, men jag mår bra i det invanda och lite bekväma.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har plötsligt börjat gilla förändring. Det är kanske ett gott tecken.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort