Glad midsommar, deckare och andra skriverier....





Den 11 juli 

Om du befinner dig på Gotland vill säga. 

Så har mina vänner bokrelease, länk nedan.

https://lotusblomster.blogspot.se

på Tofta Camping. 

Blodet droppar skulle min bror och hans vänner sagt en gång på 60-talet. 
Blodet droppar! 
Fast mycket läskigare hos Annika och Vera. 


Jag ska fira någon sorts midsommar. Runt mig står röran av tankar, funderingar, vad vi ska äta, gillar vi midsommarmat? Inför varje högtid så undrar jag stillsamt varför jag inte kan försonas med dessa. Paniken ligger tätt över mig. 
Jag känner mig längst bort i tunneln. 

När paniken kommer så fyller jag min tankar med färger, pennor, böcker, skriverier och annat som distraherar katastrofen att tåga in. Inte som ett brev på posten utan snarare mer som ett irriterande mobilpling gör den sitt intåg i sommaren. 

En del av min panik är att jag börjar irritera mig på människor runt mig. Orkar inte med dem och vill att de bara är tysta. Samtidigt vill jag bara vara nära dem. 

Bilden av midsommar, gröna ängar och nubbe. Blommor och kransar. Mat. Vänner. Släkt. Allt det där som målas upp som det mest underbara ihop med små grodor och någon som vaskar sina kläder en lördagsmorgon i sånger som sjungs år efter år. 
Små grodorna är inte så lustiga att se. 
Jag ser på barnen där förskolepersonalen sjunger högre och högre, barn som mumlar något de inte förstår? 
Så raketen. Ett vrål ekar av alla dessa små hoppande studsande raketer av små barn och långt där bakom hörs en röst - gör inte så. Akta Erik. 
Tystnaden blir total. 
Och man samlar ihop sig och går tillbaka. 
De har firat midsommar. 
Igen. 
Små grodor är inte så lustiga att se alla gånger. 


Glad midsommar!











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort