Vit är min värld av kläder, de gör sig bäst på en galge.



Jag vet inte om det kan vara så, men jag har gått in i en vägg av rampfeber. Den ledde till att jag fick småpanik och havslängtan när jag skulle prova kläder. Jag är ingen vän av vitt. Kläderna i sig duger. Det är frånvaron AV färg - jag får myrkrypningar i benen och rysningar av att behöva se ut som ett vandrade spöke eller än värre en brud. Det är inte jag. Inte ens för en timme eller så! Jag känner mig som en gräddbulle! Strumpor letades fram och yes! Jag hade benvita strumpbyxor - trodde jag... öh det var visst leggings. Ratade dem direkt. Fram med helvita - öh leggings IGEN!! De får duga. Känner mig än värre och börjar larvsjunga "Här kommer Fritjof Andersson" medan jag hoppar fram som en groda... blev det bättre för det? Inte ett dugg. Nu kände jag mig som största semlan i världen! Varför i hela världen finns det en sopran 2 stämma? När man provar kläder så kommer det ena eller andra upp i skallen som inte bör funderas över. Det går bra. Det gör det. Att sjunga den stämman.

Maken får något anfall av behov att muntra upp mig, jag stirrar misstänkt från mitt platta horisontläge på sängen! Jag gav upp liksom. Är inte motaglig för ord hur välmenade de än är. Ägnar mig åt Instagram och försöker glömma tältet till klänning, lila sjalar och annat tjafs... som inte är jag... tror jag i alla fall. På tisdag är allt ok igen. Det är det.

och väggen av rampfeber surrar som ett envist bi i mitt huvud. När allt är över. Då ska jag hurra och äta gräddtårta för att fira att kläderna hänger på sin galge igen! Tills nästa gång om ett år, då börjar samma visa igen.


Kommentarer

  1. Jag vet inte om det över nu, det vita spöket! Får en känsla av att det gäller ett körframträdande, och ni ska ha vita kläder. Rätta mig om jag har fel.
    Så fina damer, först trodde jag att du hade en målarbok, men så förstod jag att det är ju DU som är konstnären. Vilken fin talang du har!
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det till körkonserten. Det gick bra, kläderna funkade och allt gick jätte bra!!

      Ja, det är jag som målar! ja visst är det en bra talang jag har. Jag gillar mina damer. Eller kvinnor eller vad jag ska kalla dem.

      Hoppas du har det bra Karin!

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort