Jag trillade dit eller äntligen i mål?



Jag trillade dit. 
Nu är jag också i vegoträsket. 

Det är intressant att se allt som händer på marknaden, i form av teveprogram, kokböcker, tidningar etc. 

Mycket intressant. 

Jag tänkte bli vegetarian redan 1976. 
Det föll.
För vem ville äta mat baserat på baljväxter och rågmjöl?

Om nu någon som läser detta och var vegetarian redan under 1970-talet, snälla skriv en kommentar om vad ni åt och hur ni överlevde?
Det intresserar mig mycket. 
Den enda kända vegetarian jag känner till från den tiden är 
Mian Lodalen. 

Så jag trillade dit. Det är lättare nu.
Jag är gladare, mår bättre och det känns helt okej att skippa kött.

Jag har inte tagit mig ur fiskträsket än. 
Jag vet inte om jag vill det. 
Jag får se hur det blir med det med tiden. 






Kommentarer

  1. Att du mår bra är huvudsaken!
    Kände en man som var vegetarian på 70-talet. Hans dilemma då var att han aldrig kunde gå ut och äta med sina kunder (han var säljare med kundkontakt), för restauranger på den tiden serverade bara en grönsallad. De visste inte bättre, hade ingen kunskap då.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, man visste inte bättre då.

      Kram

      Radera
  2. Då är det en till som halkat dit :) Och piggare... bara förnamnet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rött kött var enkelt att skippa, jag hade knappt ätit det under hela mitt liv då jag aldrig gillat det. Fläsk tog längre tid med. Kycklingen gick det fort att plocka bort.. nu återstår att se om jag blir vegan eller inte. Men det är sådant tiden får utvisa.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort